LLORENÇ GELABERT
Pedagog i director musical es formà en direcció coral i orquestral, pedagogia musical, piano,
saxòfon i harmonia moderna. Deixeble del pedagog, compositor i director mallorquí Baltasar
Bibiloni, treballà amb mestres com Lluís Vila, Carles Comalada, Xavier Sans, Rubén Jimeno o José Miguel Rodilla. Ha estat al capdavant
d’agrupacions com el Cor Cantilena de Binissalem (2003-2006), la Coral de Santa Maria del Camí
(2006-2007), el Collegium Vocale de les Illes Balears (2008-2009) o el Cor de Calvià (2007-). Fou
també fundador i director del cor Acadèmia 1830 (2011-2014). Amb el Cor de Calvià, agrupació
molt vinculada al món de la música lírica, s’ha decantat aquests darrers anys per produccions
d’òpera còmica de finals del dinou, com: The Mikado, Pirates of Penzanze i The Rose of Persia,
d’Arthur Sullivan; La Corte del Faraón, de Vicente Lleó; o, Die Fledermaus, de Johann Strauss II,
entre d’altres. És director i fundador de l’agrupació Art Vocal Ensemble, una formació amb la
qual, des de l’any 2015, ha dut a terme una intensa activitat en distints registres vocals: a capella,
simfònic coral i òpera; amb l’estrena de títols com: Missa Dei Filii ZWV 20, de Jan Dismas
Zelenka; Cantata BWV 140: Wachet auf, ruft uns die Stimme, de Johann Sebastian Bach; Oratorio
de Nöel: Op. 12, de Camille Saint-Saëns; Orphée aux Enfers, òpera buffa de Jacques Offenbach;
Art i Misticisme. Espurnes d’un somni d’amor i Cant de Ramon, de Jaume Sampol; Così fan tutte,
òpera buffa de W. A. Mozart; Missa in Honorem Sanctae Ursulae, de Johann Michael Haydn, etc.
És també doctor en pedagogia, professor a l’àrea de Didàctica de l’Expressió Musical de la
Universitat de les Illes Balears i membre del Grup d’Estudis d’Història de l’Educació, amb qui
desenvolupa una tasca investigadora lligada a diversos camps: l’ús del patrimoni immaterial com
a eina pedagògica i font històric educativa, la producció musical a Mallorca durant la Restauració
Borbònica, o els moviments contemporanis i iniciatives de renovació pedagògic musical a
Mallorca.