LLORENÇ GELABERT GUAL
Músic i pedagog, és director i fundador d’Art Vocal Ensemble, agrupació coral i instrumental amb la qual duu a terme una temporada regular de concerts i dedicada a la difusió i interpretació de nous repertoris i iniciatives en l'àmbit pedagògic. Fou cofundador, també, del cor de cambra Acadèmia 1830, i anteriorment dirigí l'agrupació Collegium Vocale de les Illes Balears, Cor Cantilena de Binissalem i Coral de Santa Maria del Camí, participant en nombrosos projectes lligats al món coral de Mallorca i Catalunya. Dirigí durant catorze anys el Cor de Calvià, agrupació molt vinculada al món de la música lírica i amb la qual consolidà un festival d'òpera còmica, interpretant títols com: Die Fledermaus, de Johann Strauss II; Cosi fan tutte, de W. A. Mozart; The Mikado i The Pirates of Penzanze, d’Arthur Sullivan; o, Cançó d'Amor i de Guerra, de R. Martínez Valls, entre d'altres. Ha impulsat i coordinat diverses iniciatives vinculades a la formació i a la pràctica coral, com ara els seminaris de cant coral, conjuntament amb el Servei d'Activitats Culturals de la Universitat de les Illes Balears (SAC-UIB), la titulació Especialista Universitari en Direcció Coral (títol propi de les Universitat de les Illes Balears), les Jornades de Recerca en Música Coral o el projecte Xarxa Coral Mallorca. Exerceix la seva tasca docent i investigadora a l'àrea de Didàctica de l'Expressió Musical de la Universitat de les Illes Balears. És membre del Grup d'Estudis d'Història de l'Educació (GEDHE), grup de recerca competitiu de la UIB. La seva tesi doctoral i altres publicacions posteriors analitzaren els corrents de renovació musical i pedagògica esdevinguts a les Illes Balears i a terres de parla catalana en la dècada dels setanta del segle passat a partir de la figura de Baltasar Bibiloni i Llabrés. Actualment ha engegat propostes formatives i en l'àmbit de la recerca centrades en el valor pedagògic de la direcció musical. Imparteix docència en matèries vinculades a la formació i pedagogia musical: didàctica, direcció musical, història de la música, educació auditiva i tècnica vocal; a partir d'un enfocament que combina l'aprenentatge autònom amb tècniques de treball cooperatiu. En el marc dels estudis de la Facultat d'Educació impulsà els projectes Música Viva i Nadales al Campus, dirigits ambdós al foment de vivències musicals en l'alumnat a partir de la creativitat musical i la pràctica del cant col·lectiu. Les seves línies d'investigació actuals abasten els camps de la història de l'educació, amb especial incidència a institucions d'ensenyament musical, i la pedagogia musical; publicant articles a revistes científiques com History of Education & Children's Literature (HECL), Dedica- Revista de Educaçao e Humanidades, Historia de la Educación, Foro de Educación, Historia y Memoria de la Educación, El Futuro del Pasado, Educació i Història. Revista d'Història de l'Educació o Música y Educación; i col·laborant amb editorials especialitzades com De Gruyter o Dykinson. En l'àmbit de la direcció musical es formà amb figures com Baltasar Bibiloni, Fernando Marina, Carles Ponseti, Lluís Vila, Xavier Sans, Rubén Jimeno o José Miguel Rodilla, entre d'altres.