Producció 20

 

PROGRAMA

 

Salve Regina Gregoriana, s. XI


Salve Regina en Do menor G. B. Pergolesi
Salve Regina
Ad Te Clamamus
Eia Ergo
Et Jesum
O Clemens
Stabat Mater en Fa menor A. Vivaldi
Stabat Mater Dolorosa
Cujus Animam Gementem
O quam Tristis et Afflicta
Quis est homo, qui non fleret
Quis non posset contristari
Pro peccatis suae gentis
Vidit Suum Dulcem Natum
Eia Mater Fons Amoris
Fac ut ardeat cor meum in amando Christum Deum
Amen


Sinfonia ''al Santo Sepolcro'' A. Vivaldi


Salve Regina per a dues veus en Fa menor A. Scarlatti
Salve Regina
Ad te clamamus
Ad te suspiramus
Eja ergo
Et Jesum benedictum
O Clemens

 

Art Vocal Ensemble, conjunt de corda
Ricardo Duato, concertino; Enrique Pastor, violí II; Fernando Villegas, viola; Joana Gual, violoncel; Ania Endzem, contrabaix; Marta Ambrós, orgue. 

Laia Frigolé, soprano; Hugo Bolívar, contratenor. 

Llorenç Gelabert Gual, direcció musical.

 

Laia Frigolé, soprano
Titulada superior en solfeig i en piano (Conservatori Superior de Música del Liceu i CNR de Perpignan). Es titulà en Cant Històric a l'ESMuC (2009), on estudià amb Marta Almajano. Des del 2009 és alumna de la mezzosoprano Mireia Pintó. Del 2007 al 2009 gaudí d'una beca d'Excel·lència de la Fundación Victoria de los Ángeles. El 2014, guanyà la BecaBach de Bach Zum Mitsingen. Ha fet masterclasses amb cantants especialitzats en música antiga com Nancy Argenta, Lynn Dawson, Kurt Widmer, Gerd Türk, Kurt Widmer, Carlos Mena i Rosa Domínguez. Ha participat en diversos projectes formatius europeus: l’Académie Concert d’Ambronay, la Géneration Baroque de Le Parlement de Musique, La Nuova Fabbrica dell'Opera Barocca i la III Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d'Interpretació musical (sota la direcció de Jordi Savall). Ha sigut membre del cor Vozes de Al Ayre Español i ha col•laborat amb Le Choeur de Chambre de Namur, amb qui ha enregistrat dos discs per Ambronay Éditions (2010: Diapason d'Or, 2012) sota la direcció de Leonardo García-Alarcón, i amb qui ha fet vàries gires europees. Col·labora habitualment amb el cor Barcelona Ars Nova, dirigit per Mireia Barrera. Forma duet estable amb la pianista Lamia Bensmail. Ha cantat de solista amb diverses orquestres (L'Incontro Fortunato, OCIM, OSV, Acadèmia 1750, Camera Musicae, Vespres d'Arnadí, Orquestra de Girona, Orquestra de Vilafranca,
Spira Mirabilis, Orquestra de Cambra de Vic...). Com a membre de l'Ensemble Méridien va cantar al Festival d’Ambronay 2011 i al Fabulous Fringe d’Utrecht (van ser escollits Premi del Públic). Col•labora regularment com a solista amb el grup de música medieval Canto Coronato, La Grande Chapelle i Mos Azimans, entre d'altres.


Hugo Bolívar, contratenor
Format a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb la soprano Marta Almajano, on s'especialitzà en cant històric, obtingué altes qualificacions. També ha rebut classes de Carlos Mena, Adrian Thompson, Víctor Torres i Fabien Schofrin. A més de ser seleccionat com a solista per la L'Académie Baroque d'Ambronay, una de les més prestigioses d'Europa i amb el principal propòsit de promocionar i ajudar a joves intèrprets, també ha rebut el suport de la Fundació Victòria dels Àngels i el seu programa New Generation. Canta regularment amb agrupacions nacionals com el Cor de Cambra de Palau de la Música Catalana, Coral de Cambra de Navarra, Coral de Cambra de Pamplona, l'Arcàdia, Orquestra Barroca de Barcelona, Barroca Catalana, Acadèmia 1750, Vespres d'Arnadí, Música Trobada, Els Afectes Diverses, Concerto 1700, Arti Vocali a Brussel·les, Prattica Terza a Sant Petersburg i Rosso Porpora i Gambe di Legno Consort a Itàlia. Ha cantat en prestigioses sales de concert com el Palau de la Música Catalana, Casa da Musica (Porto), Palais des Beaux-Arts de Bruxelles (Brussel·les), TAP (Poitiers), Opéra de Vichy, Opéra de Reims, al Teatro Real de Madrid i l'Auditori Nacional. A més participa assíduament en els principals festivals nacionals i europeus de música antiga, música de càmera i òpera com ara els celebrats a Úbeda i Baeza, Albacete, Vélez Blanco, Peníscola, Cadis, València, Sevilla, Oviedo, el Festival de Música Antiga dels Pirineus, Festival Internacional d'Art Sacre de Madrid, Festival Castell de Peralada, Musikfest Bremen, Festival L'Îlle de France o el festival Vox Baroque a Albània.

 

Ricardo Duato, concertino
Inicià els seus estudis musicals en el Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, acabant amb les màximes qualificacions i guanyant el primer premi extraordinari de final de grau. Posteriorment ingressà ingressar al Conservatori “Giusseppe Verdi” de Milà (Itàlia), on va treballar amb el professor Roberto Marchió (concertino de “La Scala de Milà”). Ha treballat amb altres professors –concertistes- com: Piotr Wegner, Eva Graubin, Santiago Juan, Manuel Guillén, Bewerly Lunt, Vartan Manoogian, José Luís García Asensió,entre d'altres. Violinista de contrastat prestigi a l'illa, ha estat fundador del “Trio Stainer”, el quartet “Costa i Llobera” i “La Stravaganza”. Ha estat concertino o membre de la Camerata de Milà, l'Orquestra Simfònica dels Balears, Orquestra Simfònica d’Eivissa, Orquestra Simfònica “Szene 90” (Suïssa), Orquestra Simfònica del Conservatori Giusseppe Verdi (Milà), Orquestra de Cambra Aula’98, Camerata “Sa Nostra”, " o Camerata “La Stravaganza”, actuant a les Illes Balears, arreu d’Espanya, França, Alemanya, Itàlia i Tunísia. Va realitzar diversos cursos de violí barroc i va passar a formar part de l'Orquestra Barroca de Mallorca, amb la qual ha actuat a les Illes Balears, Barcelona, Santiago de Compostel·la i Sevilla en diferents festivals de Música Antiga. A partir de l'any 2000 va començar a treballar amb les agrupacions instrumentals de corda dins del Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, la qual cosa li va portar a dirigir l'Orquestra de Corda, actuant arreu de l’estat.

 

 

Juan Oliva Fotògraf